Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití nových poznatků o Generaci Y při jejich zařazování do podnikové praxe
Kruntorádová, Markéta ; Dobřický, Josef (oponent) ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou Generace Y a jejím postavením v podnikovém prostředí a na pracovním trhu. Zvolená problematika představuje velmi aktuální téma z důvodů demografických změn ve společnosti a rostoucí strukturální a cyklické nezaměstnanosti mladých lidí. Při zpracování dizertační práce bylo vycházeno z teoretických poznatků nabytých studiem českých a zahraničních odborných monografií, publikovaných vědeckých článků v odborných časopisech, ostatních elektronických zdrojích a především z provedeného primárního výzkumů. Hlavním cílem disertační práce získání nových poznatků o Generaci Y, které by vedly k účinnějšímu zařazování mladých lidí (zejména absolventů vysokých škol) do podnikové praxe, s ohledem na existující nové poznatky v oblasti přístupu managementu k adaptaci a i stabilizaci mladých pracovníků na pracovní pozici. K dosažení hlavního cíle pak dále byly stanoveny 4 dílčí cíle a 4 výzkumné otázky s příslušnými hypotézami. Na základě rozboru teoretických východisek a sekundárních dat bylo navrženo schéma možné adaptace a stabilizace mladých pracovníků v podnikové praxi. Provedený primární výzkum pak kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístupy pro analyzování a deskripci jednotlivých částí. Výsledky výzkumů jsou prezentovány jak ve formě dílčích závěrů charakterizujících jednotlivé oblasti, tak ve formě souhrnného závěru, uvedeného do širšího kontextu v porovnání se zjištěným stavem současného vědeckého poznání. Práce obsahuje přínosy pro vědu a výzkum, podnikovou praxi i pedagogickou oblast a návrh pokračování výzkumné činnosti.
Současné trendy ve firemní kultuře stavebního podniku
Rychetský, Tomáš ; Lakuš, Jan (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce dává náhled na současné trendy ve firemní kultuře podniků a jejich souvislosti. Teoretická část specifikuje oblast stavebnictví, vymezuje pojem firemní kultury a obohacuje ho o stávající přístupy k řízení a stanovení podoby firemní kultury. Empirická část obsahuje výzkum, který zjišťuje, jaké jsou změny ve firemní kultuře v souvislosti s generacemi Y, Z na pracovním trhu a do jaké míry splňuje firemní prostředí jejich požadavky. Výsledkem práce je vyhodnocení výsledků, SWOT analýza „mileniálů“ a návrhy řešení.
Maximalizace počtu budoucích zaměstnanců z řad současných stážistů ve vybrané společnosti
Urbánková, Petra ; Mazůrek, Tomáš (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je stanovení doporučení vedoucích k maximalizaci počtu budoucích zaměstnanců z řad současných stážistů ve společnosti Thermo Fisher Scientific Brno s.r.o. Výzkum se zaměřuje na zjištění pracovní spokojenosti stážistů a na stanovení hlavních faktorů, jež u nich rozhodují při výběru budoucího zaměstnavatele. Je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů se stážisty z různých oddělení. Na základě výsledků výzkumu a teoretického přehledu budou následně stanoveny a vyčísleny konkrétní návrhy maximalizující počet stážistů nastupujících na hlavní pracovní poměr.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Změny v motivaci a přístupu zaměstnanců Generace Y
Černý, Jiří ; Lideschová,, Dana (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním motivací a přístupy zaměstnanců z pohledu generačního srovnání. Zaměřuje se konkrétně na Generaci Y, která se postupně bude stávat hlavní složkou generačního mixu na pracovištích. Metoda zkoumání kombinuje kvalitativní výzkum (s využitím technik neuro-lingvistického programování) s kvantitativním. Na základě takto získaných informací jsou za pomoci metodologie metaprogramování (MindSonar) identifikována myšlenková a hodnotová nastavení (metaprofily) pracovníků společnosti vybrané společnosti. Následně jsou popsány potenciály rozvoje společnosti, které mohou vést k vyšší výkonnosti společnosti.
Percepce udržitelnosti na trhu s módou
Kocfeldová, Kristýna
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním generací Y a Z na trhu s módou a problematikou udržitelnosti. Cílem práce bylo zjistit, jaké je chování těchto spotřebitelů na trhu s módou a identifikovat jejich vnímání a postoj k udržitelné módě. K naplnění cíle vedla analýza primárních a sekundárních dat. Sekundární data sloužila k přehledu o aktuální situaci na světovém a českém trhu s módou a zjištění přístupu subjektů k problematice udržitelnosti v módě. Primární data byla získána pomocí kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (n=200) a kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhovorů se šesti zástupci těchto generací. Součástí práce je také shluková analýza, pomocí které byly identifikovány tři segmenty spotřebitelů. Na základě zjištěných poznatků byla vytvořena doporučení pro subjekty na trhu s módou, jejichž účelem je zvýšení povědomí o problematice udržitelnosti v módě a podpora prodeje udržitelné módy.
Motivy spotřeby alkoholických nápojů u českých spotřebitelů
Černý, Tomáš
Černý, T. Motivy spotřeby alkoholických nápojů u českých spotřebitelů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá motivy spotřeby alkoholických nápojů v České re-publice. Cílem práce je identifikovat chování spotřebitelů v souvislosti s konzumací alkoholických nápojů. Pomocí sekundárních dat práce hodnotí stav spotřeby ve světě a v České republice. Pro poznání motivů spotřeby alkoholických nápojů a pro segmentaci spotřebitelů bylo využito dotazníkové šetření a testování závislosti kvalitativních znaků. Na základě zjištěných informací byla vytvořena doporučení pro snížení spotřeby.
Percepce generace Y vůči různým intervenčním módům v oblasti plýtvání potravinami
Katrňáková, Kateřina
Plýtvání potravinami je závažný problém, na který se v poslední době soustředí čím dál tím více subjektů. Důsledky plýtvání potravinami se odrážejí v ekologické, ekonomické, ale také sociální sféře. I přesto si někteří spotřebitelé stále neuvědomují, jakou roli hrají při vytváření potravinového odpadu. Z tohoto výzkumu bylo například zjištěno, že 50 % respondentů se domnívá, že největší vinu za plýtvání potravinami nesou maloobchody a velkoobchody. Je však možné ovlivnit mileniály a jejich chování tak, aby omezili plýtvání potravinami? Jaká je vhodná forma působení intervenčního módu na generaci Y? Na základě výsledků dotazníkového šetření byl zjištěn vhodný intervenční mód k ovlivnění generace Y, aby omezili plýtvání potraviny. Intervenční mód byl následně empiricky otestován.
Vliv ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou
Beňo, Martin
Beňo M. Vliv ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá vlivem ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou. Hlavním cílem je navrhnout marketingová doporučení ke zvýšení návštěvnosti online či offline prodejního kanálu maloobchodníků na trhu elektroniky v České republice, a to na základě zjištění, zda a jak působí ROPO efekt, případně obrácený ROPO efekt na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na tomto trhu. Pro naplnění cíle bylo využito sekundárních dat i dat primárních. Primární data byla získána kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření, která byla doplněna o poznatky z kvalitativního výzkumu provedeného pomocí semistrukturovaných hloubkových rozhovorů. Data byla statisticky analyzována a na základě výsledků byla navrhnuta pomocí marketingového mixu 4P doporučení pro maloobchodníky na trhu s elektronikou v ČR.
Erotické apely v reklamě a její percepce generací Y
Zemánková, Jolana
ZEMÁNKOVÁ, J. Erotické apely v reklamě a jejich percepce generací Y. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se věnuje problematice užívání erotických apelů v reklamě a jejich percepcí generací Y. Na základě vyhodnocení provedeného dotazníkového šetření, eye-trackingového výzkumu a hloubkového rozhovoru napříč generací Y a dále také vyhodnocení provedeného hloubkového rozhovoru s reklamním tvůr-cem byl dosažen stanovený cíl práce, tedy sestavení doporučení pro reklamní tvůrce ohledně implikace erotických apelů v rámci komerčních sdělení při cílení na generaci Y.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.